Har du de gener som lyckliga människor har?

I sina experiment kan hon visa att den ärftliga läggningen för ett lyckligt liv går att påverka. Det mesta har att göra med tre nyckelbegrepp: vänlighet, tacksamhet och optimism.


Där hittar du tre av mina karaktärsdrag på ett silverfat.
Det ironiska var att när jag var liten, i den största delen av min uppväxt var en otroligt liten jävla skitunge. Jag klagade på allt och alla och intog tillfredsställelse när jag hittade fel. Jag blev lätt sur över saker där andra uppenbarligen gjort fel och var dålig på att förlåta.

Tills den dag då det vände när mina jämgamla tog studenten. Och inte jag som gick om tvåan på gymnasiet. Jag fick en massa ångest kring att tiden gick fort och bla bla så plötsligt bestämde jag mig för att livet är för kort för att sura, jag ska bli den gladaste killen av alla!

Och idag, kan jag med rent kokain i påsen säga att jag är den mest optimistiska människa jag nånsin stött på eller skådat, glad som få och försöker alltid vara på bra humör och älskar helhjärtade skrattinfall.

Kan jag, så kan du. Viljan är frivillig, men obligatorisk för ett lyckat resultat!



http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=768765

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback